گروه حوادث - آزاده مختاری: اولین جلسه صلح و سازش درباره سرنوشت پرونده شهلا جاهد، زنی که به اتهام قتل همسر فوتبالیست معروف کشور به قصاص محکوم شده است برگزار شد

این جلسات تنها شانس شهلا برای فرار از مجازات قصاص است و فقط در صورتی که خانواده مرحوم لاله سحرخیزان از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کنند، شهلا از طناب دار رهایی خواهد یافت.

آغاز ماجرای 8ساله

8 سال قبل با پیدا شدن جسد غرق خون لاله سحر خیزان، همسر ناصر محمدخانی، در خانه مسکونی‌اش در میدان کتابی تهران، یکی از جنجالی‌‌ترین پرونده‌‌‌های تاریخ جنایی کشور کلید خورد.

پرونده‌‌ای که با دستگیری شهلا جاهد به اتهام ارتکاب این جنایت به اوج خود  رسید و با اعتراف او به قتل لاله سحرخیزان شکل  جنجالی‌تری به خود گرفت. گرچه شهلا در جریان تمامی جلسات محاکمه‌اش، اعترافاتش در مرحله تحقیق  در اداره آگاهی را پس گرفت و مدعی شد  او این اعترافات را در شرایط احساسی خاص بیان کرده و در قتل لاله هیچ نقشی نداشته است، اما محاکمه‌های او که در چند دادگاه مختلف برگزار شد نتیجه‌ای جز صدور حکم قصاص برای او نداشت.

این حکم که چندبار نقض شده بود، سرانجام به تایید دیوان عالی کشور رسید و پرونده شهلا به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد تا مقدمات اجرای آن انجام شود.

با ارسال پرونده به دادسرای جنایی، واحد صلح و سازش این دادسرا که تنها شانس شهلا به شمار می‌رود تلاش برای جلب رضایت خانواده مقتول را آغاز کرد و به این ترتیب نخستین جلسه صلح و سازش صبح دیروز برگزار شد.

فقط قصاص

« فقط قصاص نفس می‌خواهیم، این 8 سال هم به خاطر اظهارات شهلا بود که  اجرای این حکم به تاخیر افتاد.»

این جمله را ناصر محمد خانی روز گذشته در جلسه صلح و سازش که در دادسرای جنایی به ریاست قاضی جعفرزاده، سرپرست  دادسرا و در حضور مسئولان اجرای احکام برگزار شد بر زبان آورد.

در این جلسه اولیای دم نیز حضور داشتند. آنها نیز به طور صریح و قاطع عنوان کردند  تنها خواسته شان اجرای هرچه زودتر حکم قصاص نفس شهلاست.

در این میان ، علی ، پسر بزرگ لاله سحر خیزان نیز که در این جلسه حضور داشت گفت: من  عضو تیم الهلال قطر هستم و باید برای مسابقه به کشور اسپانیا می رفتم اما با اینکه مسابقه برایم خیلی مهم بود به ایران آمدم تا از نزدیک شاهد پرونده باشم. 

او اولین کسی بود که 8 سال قبل وقتی از مدرسه به خانه برگشت با جسد غرق خون مادرش روبه‌رو شده بود.

علی روز گذشته  به هیات صلح و سازش دادسرا گفت : تصاویر سیاه روز حادثه فقط با قصاص قاتل مادرش برای او کمرنگ‌تر می‌شود. بعد از حرف های علی، پسر دوم مقتول نیز مانند برادر بزرگش  خواستار قصاص شهلا شد  و حرف دیگری نزد.

از سوی دیگر مادر مرحوم لاله نیز که در این جلسه حضور داشت گفت:  این زن و وکیل او با حرف‌هایی که به رسانه های داخلی و خارجی زدند جایی برای بخشش در این پرونده برای ما نگذاشته‌اند، این زن تنها کسی است که لاله را کشته است و من تا قصاص نفس دخترم را انجام ندهم آرام نخواهم گرفت.

پدر لاله هم در جلسه دیروز با گفتن این جمله که فقط قصاص قاتل دخترش را می خواهد سکوت کرد و دیگر حرفی نزد. گرچه تلاش گروه صلح و سازش دادسرای جنایی برای جلب رضایت اولیای دم  نتیجه‌ای در بر نداشت اما آنها همچنان امیدوارند  با اعلام گذشت خانواده لاله از قصاص شهلا، این زن از طناب دار رهایی یابد.

کد خبر 84607

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز